אביב לניצולי השואה / "שדרג את סבתא"

הלקוח: עמותת "אביב לניצולי השואה"

הפרוייקט: "שדרג את סבתא בקליק", קמפיין אינטרנטי וסלולרי.

רקע: עמותת "אביב לניצולי השואה" שמה לה למטרה לאתר ניצולי שואה שאינם מודעים לזכויות המגיעות להם, וכן, לפעול להשבתן.  הבעיה העומדת בפני העמותה היא ברמת איתור הניצולים. אלה, מטבע הדברים, הינם אנשים מבוגרים, חלקם מתגוררים בגפם. ניתן היה לשער כי גם קמפיין ארצי יקר לא ישיג תשומת לב ונקיטת פעולה מצידם.
לאחר תהליך ארוך של מחקר הוכרע בסדנה לפנות לבני הדור השלישי לשואה. אנשים צעירים בשנות בשנות העשרים לחייהם, צרכנים מובהקים של טכנולוגיות הדור השלישי.  במהלך שיווקי שכולו דיגיטלי (פייסבוק, יוטיוב וכן בפורטלים מובילים כגון YNET  ומאקו) נקראו בני הדור השלישי ל"שדרג את סבתא". הדובר היא שימי הדג, גיבורה של תוכנית הטלוויזיה הנצפית ביותר –  "האח הגדול". יורם זק, עורך ובמאי התוכנית ומי שעומד מאחורי קולו של הדג, נרתם גם הוא להקלטת פס הקול באולפני בית הספר.
הקמפיין עלה לאוויר בסוף אפריל 2011, כארבעה ימים לפני יום השואה, למשך 48 שעות. התוצאות המספריות (הנמדדות בכמות הלידים – פניות לעמותה שהביא הקמפיין) – היו מרשימות מאין כמותם.

 

טיים אאוט נמר של נייר mako
ice יורם לימודים

 

מצגת סיכום הפרוייקט

About the Author