אודות

סדנת ספוט היתה מסגרת לימוד ייחודית שהתמקדה ביצירה, פיתוח, וקידום תקשורתי של שינויים חברתיים, שפעלה כסדנת מצטיינים בהתמחות פרסום ותקשורת שכנועית בבית הספר לתקשורת, המסלול האקדמי המכללה למנהל, בין השנים 2016-1999. 

בתחילת דרכה עסקה הסדנה בהפקת תשדירי פרסומת (ספוטים) ללקוחות מסחריים (דוגמת שטראוס, דיזל, תנובה ועוד). החל מן המחזור החמישי (2003-2004), פעלה ספוט בזירה החברתית למול עמותות וארגונים חברתיים. לאורך השנים הפיקה הסדנה קמפיינים נקודתיים ממוקדי מטרה ופורצי דרך החוצים שיטות, אמצעים וערוצי מדיה. בסדנה נרכשו הכלים המקצועיים ביותר בתחום, זאת בסיוע הדוק של גורמים שונים מתחום השיווק, החברה וההפקה.

לאורך השנים נוצרו במסגרת הסדנה קמפיינים עבור לקוחות מגוונים: האגודה לזכויות האזרח בישראל, מגמה ירוקה, תנו לחיות לחיות, מחסום ווטש, אדם טבע ודין, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ולנפגעי תקיפה מינית בישראל, אביב לניצולי השואה, רופאים לזכויות אדם ועוד רבים.פרוייקטים עצמאיים שנולדו בתרגילי הסדנה כמו סל"ק (סטודנטים למען קולנוע) או המשתרבוס (משטרת תרבות האוטובוסים).  ב-17 שנותיה העמידה סדנת ספוט 251 בוגרים שחלק הארי שבהם מחזיק כיום בתפקידי מפתח בתעשיית התקשורת ובארגונים חברתיים שונים בישראל.

את סדנת ספוט הנחה  ד"ר דן ערב, מרצה וראש תחום פרסום ושיווק בבית הספר לתקשורת. לצידו פעלו לאורך השנים עמית משיח, כיום מנכ"ל מקאן תל-אביב (עד 2010), ערן שפירא, במאי ומרצה בבית הספר לתקשורת (עד 2005),  ושקמה שרון, בוגרת הסדנה, ששימשה כפלנרית במספר משרדי פרסום המכהנת כיום כמנהלת בכירה של מותג בינלאומי בחו"ל.

About the Author